Bemutatkozás

2019. április 08. - Plantbased

headline2_2.jpg

Sziasztok!

Ez a blog mindenkinek szól, aki szeretne egyszerű, egészséges és ízletes ételeket enni.  Persze a receptek vegánok, de hát rengeteg olyan étel van ami vegánnak számít, csak nem hangsúlyozza senki. És hát ki ne örülne egy olyan receptgyűjteménynek, ami a megmaradt zöldségekből segít jó ételeket készíteni, hogy ne kelljen varázslatban bízva a hűtőajtót nyitogatni?

 

Pár szót magamról:

Öt és fél évvel ezelőtt lettem vegán, de születésemkor édesanyám vegetáriánus volt, úgyhogy mondhatni az anyatejjel szívtam magamba a húsmentességet. Ezzel szemben évekig húst ettem hússal, minden zöldséget utáltam kábé. Azok közé a vegánok közé tartozom, akik egészségügyi okokból váltottak növényi alapú étrendre, és csak később jött az etikai és ökológiai megfontolás, ahogy a klímakatasztrófáról szóló hírek megszaporodtak.

Mióta vegán vagyok futottam két félmaratont, egy maratont, de sajnos egy sérülés miatt futni már nem tudok ezért és újabban kondiba járok, éppen a deadliftelésen dolgozom, már 60 kilóval is megy. Ezt azért szeretném kiemelni, mert a legtöbbször az első kérdés a vegánokkal kapcsolatban hogy; mégis honnan viszel be elég fehérjét?  És mindenki azért aggódik, hogy nem érezzük-e magunkat gyengének. Úgy gondolom, megfelelő étrenddel nem okozhat problémát fehérje bevitel, viszont néhány vitamint tényleg utólag kell pótolni, ilyen a B12 vitamin az egyetlen amit nem találunk meg semmilyen növényi forrásban. A receptek összeállításában fontos szempont a megfelelő tápanyagot biztosító ételek készítése. 

Mint mindenki én is nagyon szeretek jókat enni, és bevallom nincs sok türelmem a főzőcskézéshez, számos elfoglaltságom mellett. De ha van egy kis szabadidőm, mindig kipróbálok egy új receptet. Valójában azokat a recepteket szeretném megosztani veletek, amiket a dolgos mindennapokban készítek, és persze az extra kísérleteim sikerült eredményeit sem tartom meg magamnak.

Remélem még találkozunk!

Zsófi

A bejegyzés trackback címe:

https://plantbased.blog.hu/api/trackback/id/tr1514749117
süti beállítások módosítása